Netgear RangeMax™ Dual Band Wireless-N 300 USB2.0 Adapter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Netgear RangeMax™ Dual Band Wireless-N 300 USB2.0 Adapter op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Totaljoy 18-04-2011
Ik heb deze adapter nu al weer meer dan 1 jaar in gebruik. Ik gebruik hem op twee adressen:
Hij bevalt zeer goed is makkelijk te installeren en in te stellen dmv goede software.

Zeer snel met optimale snelheid op 2.4Ghz N volgens WNDA3100 software een verbinding met de router van 248Mbps signaal 100%. Afstand router en pc 7 - 8mtr en 2 verdiepingen lager houten vloeren. Op het 1e adres heb ik op zolder een Ingenius ECB9500 (client, bridge, router met 7 verschillende functies en een verhoogd zendvermogen 3 antennes met een zendvermogen van 5Db) ivm de te overbruggen afstand 100mtr naar een huisje in de achtertuin. Met de laptop bij het huisje haal ik nog een behoorlijke 85Mbps met een singaal van 70%.

Het 2e adres heb ik een Netgear WNDR3700 router. Het is een apartementencomplex met veel routers van buren. Dus ik isoleer mijzelf van de andere wifi-routers door de 5Ghz te gebruiken. Ik moet zeggen dat de 5Ghz zender en bereik mij tegenvalt evenals de behaalde snelheid. Het kan zijn dat icm Win7 de computer de snelheid reguleert ivm energie besparing. Want hij schakelt wel naar gelang de behoefte. Signaal tussen 60-40% 160Mbps. Afstand router PC 3-5 mtr een verdieping hoger betonen vloer.

mike-btnhs 16-01-2010
Samen met mijn Netgear 5 GHz Wireless-N HD Access Point/Bridge WNHDE111 is dit een top adapter WNDA3100. Vanuit de kelder haal ik (lees Netgear) max 216 Mbps. Vanuit de Meterkast door de deur, trap af, nog een deur heb ik een prima bereik zonder haperingen. Omdat de computer onder het bureau staat heb ik het verlengstuk (wordt erbij geleverd) op de monitor geplaatst. Dat scheelt zeker in het bereik.
Zowel het AP als de Adapter hebben een "Push N Connect". Als je nog nooit een draadloos netwerk hebt ingesteld en het lijkt je moeilijk, dan is dit de oplossing. Het installeren kost je dan max. 5 minuutjes incl. installeren software vanaf de CD.
Ik heb deze adapter in eerste instantie gekocht omdat deze als een van de weinigen een 5 Ghz bereik heeft net als het AP. Hiermee is het netwerk voor de meeste adapters onzichtbaar. Update voor Windows 7 is beschikbaar via de website van Netgear.

let op, Voor mobile wifi gebruikers. Mijn Iphone 3GS en HTC vinden het N netwerk 5 GHZ niet. Houd daar rekening mee. Mogelijk na een software update komt het voor de Iphone nog goed, maar hier wordt slechts over gespeculeerd.